Spinato intorno al cor

Je nám líto, ale o koncertu nemáme žádné informace

Anotace

Spinato intorno al cor

Fascinující hudba trecenta  

Antonio Zacara da Teramo

CURRENTES (Norsko) – vokálně-instrumentální soubor
Kristin Mulders – mezzosoprán
Kjetil Almenning – tenor
Hans Lub – středověká fidula
David Catalunya – clavicembalo

Jostein Gundersen – flétny, umělecký vedoucí

Čtvrtek 25. 7. 2013, 20.00
Novoměstská radnice, Velký sál, Karlovo nám. 1/23, Praha 2

Koncert se konal za podpory Velvyslanectví Norského království a ve spolupráci s MČ Praha 2 a Novoměstskou radnicí.

25. července si Karlova Novoměstská radnice připomněla hudbu, při níž vznikala. Proslulý norský flétnista Jostein Gundersen s ansámblem Currentes a dvěma pěvci – Kristinou Mulders a Kjetilem Almenningem – totiž její dávné zdi rozezvučeli ballatami, chansony a madrigaly. Sofistikovaná a zároveň strhující až mystická hudba pocházela z pera italského zpěváka a skladatele doby trecenta Antonia Zacara da Teramo (cca 1365–1416), současníka Karla IV.

[nggallery id=165]

[DDET Program koncertu]

Antonio Zacara da Teramo (cca 1365–1416)
Ferito già d’un amoroso dardo
Movit’ a pietade
Benché lontan me trov’in altra parte
- - -
Le temps verrà tamtoust après
Nuda non era
Plorans ploravi perchè la fortuna
- - -
Spinato intorno al cor
Un fior gentil m’apparse
Rosetta che non cambi mai colore
Spinato intorno al cor[/DDET]

 

Letní slavnosti staré hudby
Harmonie 9/2013, Marc Niubò
Dramaturgicky vytříbený koncert s naprosto raritním repertoárem...

Kirstin Mulders interpretovala komplikovaný, virtuózně vedený part zcela obdivuhodně.

Celkový úspěch posluchačsky náročného koncertu je nepochybně dobrou vizitkou jak tohoto mladého ansámblu, tak i festivalového publika.

Letní slavnosti staré hudby 2013
Hudební rozhledy 10/2013, Lukáš Vytlačil
Mezzosopranistka Kristin Mulders ve svém projevu spojovala výbornou techniku s jemným citem pro tuto hudbu i jazykové nuance.

Výkony instrumentalistů [...] byly skutečně výtečné.

Jeho diminuce [...] byly skutečnou lahůdkou a Gundersen je hrál s úžasnou lehkostí.

Hudebníci navíc vystřídali bohaté instrumentační možnosti, které jim jejich obsazení nabízelo. Díky tomu všemu byl tento večer skvělým hudebním zážitkem.

Zpět na Program 2013

Spinato intorno al cor

Fascinating Trecento Music

Antonio Zacara da Teramo

CURRENTES (Norway) – vocal and instrumental ensemble
Kristin Mulders – mezzo-soprano
Kjetil Almenning – tenor
Hans Lub – medieval fiddle
David Catalunya – clavisimbalum
Jostein Gundersen – recorders, artistic director

Thursday 25. 7. 2013, 8.00 pm
The New Town Hall
, The Big Hall, Karlovo nám. 1/23, Prague 2

Supported by the Norwegian Embassy. In collaboration with Pratue 2 and the New Town Hall.

On 25 July, the New-Town Hall resounded with music that was composed around the time of its establishment. The illustrious Norwegian flutist Jostein Gundersen with Currentes ensemble and two vocal soloists – Kristina Mulders and Kjetil Almenning – filled its ancient walls with renaissance ballatas, chansons and madrigals. The riveting and sophisticated music was composed the Italian trecento singer and author Antonio Zacaro da Teramo (ca 1365–1416), a contemporary of Charles IV.

[nggallery id=165]

[DDET Concert programme]

 

Antonio Zacara da Teramo (cca 1365–1416)
Ferito già d’un amoroso dardo
Movit’ a pietade
Benché lontan me trov’in altra parte
- - -
Le temps verrà tamtoust après
Nuda non era
Plorans ploravi perchè la fortuna
- - -
Spinato intorno al cor
Un fior gentil m’apparse
Rosetta che non cambi mai colore
Spinato intorno al cor[/DDET]

 

Summer Festivities of Early Music
Harmonie 9/2013, Marc Niubò
A concert with erudite programming introducing extremely rare repertoire [...].

Kirstin Mulders performed the  demanding, virtuosic part quite admiringly.

The great success of the rather demanding programme, even from the listeners’ point of view,  speaks in favour of both the young ensemble and the festival audiences.
Hudební rozhledy 10/2013, Lukáš Vytlačil
The mezzo soprano Kristin Mulders combined perfect technique with great sensibility for this kind of music as well as the sung text.

The performance of the instrumentalists [...] were simply outstanding.

His diminutions [...] were a real treat and Gundersen played with great lightness.

The musicians used up the many possibilities and variations that the instrumentation offered. Owing to all these factors, the concert was an exquisite musical experience.

Back to Programme 2013