CV Capella Mariana

Umělec

Cappella Mariana

Cappella Mariana je komorní vokální soubor, který se specializuje na interpretaci středověkého vícehlasu, renesanční polyfonie a vokálních děl raného baroka. Vystoupení ansámblu se setkala s nadšeným přijetím publika, kritika cení především expresivitu projevu a citlivý přístup k práci s textem. Cappella Mariana vznikla v roce 2008 a jako jeden z mála domácích vokálních souborů se zaměřuje na uvádění pozapomenutých děl vrcholné vokální polyfonie z oblasti italské, vlámské či anglické renesance. Umělecky zastřešuje koncertní cyklus s názvem Postní pátky, navazující na tradici hudebních představení u křižovníků u Karlova mostu.

Cappella Mariana

Členy souboru jsou mezinárodně uznávaní pěvci, kteří pravidelně spolupracují se souborem Collegium Marianum a vystupují na prestižních evropských festivalech (např. Oude Muziek Utrecht, Festival de Sablé, Stockholm Early Music, Tage Alter Musik Regensburg, Bachfest Leipzig, Mozartfest, Pražské jaro, Mitte Europa či Bolzano Festival Bozen). Dále se věnují interpretaci barokní a předromantické hudby a účinkují na českých a zahraničních pódiích se soubory jako Bach Collegium Japan, Collegium Vocale Gent, Tiburtina Ensemble, Collegium 1704 či Doulce Mémoire. V prosinci 2012 ansámbl vydal profilovou nahrávku pod názvem „Sacrum et Profanum“ a v roce 2014 natočil CD „Praga Magna“ s hudbou rudolfínské Prahy. Ansámbl se významně podílel na oslavách Českého roku hudby 2014, a to jak koncerty na festivalech Arte Sacro v Madridu, Oude Muziek v Utrechtu či Uckermärkische Musikwochen, tak záznamy koncertů pro Český rozhlas.

Ansámbl působí pod uměleckým vedením Vojtěcha Semeráda, který po ukončení studií na Univerzitě Karlově v Praze a Conservatoire national supérieur v Paříži pokračuje ve výzkumu na papežském institutu Musica Sacra v Římě a dále si prohlubuje znalosti v oborech od gregoriánského chorálu až po renesanční polyfonii.

Zpět na San Marco

Cappella Mariana

Cappella Mariana is a vocal ensemble specializing in medieval and Renaissance polyphony and in the vocal repertoire of the early Baroque era. The performances of the ensemble have received enthusiastic audience and critical acclaim, the latter highlighting the ensemble’s expressive performances based on close attention to the text. Cappella Mariana was founded in 2008 as one of the few local ensembles focusing on the interpretation of vocal polyphony, particularly from the Italian, Flemish, and English Renaissance. The ensemble is an artistic guarantor of the concert cycle Lenten Fridays, which aims to revive the historical tradition of musical performances held at the Monastery of the Knights-of-the-Cross-with-the-Red-Star near the Charles Bridge in Prague.

Cappella Mariana

The members of the ensemble are internationally renowned vocal artists who regularly also collaborate with Collegium Marianum, and are frequent guests at some of the foremost European music festivals, such as the Oude Muziek Utrecht, Festival de Sablé, Stockholm Early Music, Tage Alter Musik Regensburg, Bachfest Leipzig, Mozartfest, Prague Spring, Mitte Europa, and the Bolzano Festival Bozen. They specialize in the interpretation of Baroque and pre-Romantic music and have appeared in concert halls in the Czech Republic and elsewhere with such ensembles as Bach Collegium Japan, Collegium Vocale Gent, Tiburtina Ensemble, Collegium 1704, and Doulce Mémoire. In 2012 Cappella Mariana recorded its profile CD “Sacrum et Profanum” and in 2014 a CD called “Praga Magna” featuring music from Prague during the reign of Rudolf II. The ensemble made a significant contribution to the celebrations of the Year of Czech Music 2014, performing at the Arte Sacro festival in Madrid, the Oude Muziek Utrecht and the Uckermärkische Musikwochen, and recording for the Czech Radio.

Cappella Mariana works under the artistic direction of Vojtěch Semerád, a graduate of Charles University, Prague, the Paris conservatory, and currently a postgraduate student at the Papal Institute of Sacred Music in Rome, where he pursues his interest in Gregorian chant and Renaissance polyphony.

Back to San Marco