CV Lisandro Abadie

Umělec

[:cz]

Lisandro Abadie

Lisandro Abadie pochází z Buenos Aires, kde byl jeho prvním učitelem zpěvu Sergio Pelacani. Následovala hudební studia and basilejské Schole Cantorum ve třídě Evelyn Tubb a na Vysoké hudební škole v Luzernu, kde se školil pod vedením Petera Brechbühlera. Je držitelem ocenění Edwin Fischer Gedenkpreis z roku 2006 a v roce 2008 byl finalistou Händelovy pěvecké soutěže v Londýně.

Lisandro Abadie

Jako sólista spolupracoval s význačnými dirigenty a umělci, jako jsou William Christie (v Purcellově The Fairy Queen v Aix-en-Provence, Sant’Alessio Stefana Landiho a během několika turné s Les Arts Florisants, kde se představil v dílech Lamberta a Charpentiera), Facundo Agudin (Mozartovy Così fan tutte, Don Giovanni, Die Zauberflöte, Le nozze di Figaro, Requiem a Faurého a Pucciniho Messa di Gloria), Laurence Cummings (Händelův Belshazzar, Theodora, Messiah a Siroe), Christophe Rousset (Pergolesiho San Guglielmo), Hervé Niquet (Sémélé M. Maraise), Anthony Rooley (The Passions Williama Hayese; také CD nahrávka oceněná „Choc de Classica“), Václav Luks (Bachovy Matoušovy pašije a Händelovo Vzkříšení), Paul Agnew (Purcellovy Songs & Catches a kompletní provedení Monteverdiho madrigalů) a Douglas Bostock (Smetanova Prodaná nevěsta). Spolupracoval se soubory jako Les Arts Florissants, Collegium 1704, The Orchestra of the Age of Enlightenment, Les Talens Lyriques, Le Poème Harmonique, Il Complesso Barocco, La Risonanza, La Tempête, Le Concert Étranger, a Ensemble Inégal a pravidelně vystupuje s klavíristou Paulem Suitsem.

V roce 2010 vytvořil titulní roli v opeře Cachafaz Oscara Strasnoye (Quimper, Rennes a Komická opera v Paříži). V roce 2013 debutoval v Lausannské opeře jako Le Mage du Maghreb v Aladinově kouzelné lampě Nina Roty. V roce 2014 se představil v inscenaci Händelovy opery Riccardo Primo, v nastudování Benjamina Lazara pro Mezinárodní Händelův festival v Karlsruhe, vystoupil v Bachových Matoušových pašijích v amsterdamském sále Concertgebouw a v Janových pašijích s Liverpoolskou filharmonií a ztvárnil roli Arganta v Händelově Rinaldovi v Národním divadle v Praze. V této sezoně se účastnil turné v Evropě a USA se soubory Les Arts Florissants, Capriccio Stravagante, Collegium 1704 a dirigenty jako Facundo Agudin, Andreas Spering a Laurence Cummings.

[nggallery id=261]

Diskografie Lisandra Abadie zahrnuje nahrávky Händelovy opery Siroe a Monteverdiho madrigalů, CD s názvem „Hudba pro královnu Caroline“, kompilaci „Airs sérieux et à boire“, nahrávky Pašijí Williama Hayese, Schumanova oratoria Der Rose Pilgerfahrt, Händelovy kantáty Aci, Galatea e Polifemo a kompilaci s názvem „The Tempest“, inspirovanou dramatem W. Shakespeara. K plánům pro nadcházející patří operní inscenace Vivaldiho Arsildy v nastudování Václava Lukse a Maraisovy Alcione pod vedením Jordi Savalla.

 

LISANDRO ABADIE audio

Georg Friedrich Händel (1685–1759) Sibilar l´angui d´Aletto, árie Polifema z kantáty Aci, Galatea e Polifemo Lisandro Abadie a La Risonanza, dir. Fabio Bonizzoni

[audio:http://www.letnislavnosti.cz/wp-content/uploads/2016/04/Abadie_Handel_Sibilar_l_angui_d_Aletto_repriza.mp3|artists=L. Abadie and La Risonanza|titles=Sibilar l´angui d´Aletto]

Georg Friedrich Händel (1685–1759) Non sempre, non crudele, árie Polifema z kantáty Aci, Galatea e Polifemo Lisandro Abadie a La Risonanza, dir. Fabio Bonizzoni

[audio:http://www.letnislavnosti.cz/wp-content/uploads/2016/04/Abadie_Handel_Non_sempre_non_crudele.mp3|artists=L. Abadie and La Risonanza|titles=Non sempre, non crudele]

Zpět na Král nebes

[:en]

Lisandro Abadie

Lisandro Abadie pochází z Buenos Aires, kde byl jeho prvním učitelem zpěvu Sergio Pelacani. Následovala hudební studia and basilejské Schole Cantorum ve třídě Evelyn Tubb a na Vysoké hudební škole v Luzernu, kde se školil pod vedením Petera Brechbühlera. Je držitelem ocenění Edwin Fischer Gedenkpreis z roku 2006 a v roce 2008 byl finalistou Händelovy pěvecké soutěže v Londýně.

Lisandro Abadie

Jako sólista spolupracoval s význačnými dirigenty a umělci, jako jsou William Christie (v Purcellově The Fairy Queen v Aix-en-Provence, Sant’Alessio Stefana Landiho a během několika turné s Les Arts Florisants, kde se představil v dílech Lamberta a Charpentiera), Facundo Agudin (Mozartovy Così fan tutte, Don Giovanni, Die Zauberflöte, Le nozze di Figaro, Requiem a Faurého a Pucciniho Messa di Gloria), Laurence Cummings (Händelův Belshazzar, Theodora, Messiah a Siroe), Christophe Rousset (Pergolesiho San Guglielmo), Hervé Niquet (Sémélé M. Maraise), Anthony Rooley (The Passions Williama Hayese; také CD nahrávka oceněná „Choc de Classica“), Václav Luks (Bachovy Matoušovy pašije a Händelovo Vzkříšení), Paul Agnew (Purcellovy Songs & Catches a kompletní provedení Monteverdiho madrigalů) a Douglas Bostock (Smetanova Prodaná nevěsta). Spolupracoval se soubory jako Les Arts Florissants, Collegium 1704, The Orchestra of the Age of Enlightenment, Les Talens Lyriques, Le Poème Harmonique, Il Complesso Barocco, La Risonanza, La Tempête, Le Concert Étranger, a Ensemble Inégal a pravidelně vystupuje s klavíristou Paulem Suitsem.

V roce 2010 vytvořil titulní roli v opeře Cachafaz Oscara Strasnoye (Quimper, Rennes a Komická opera v Paříži). V roce 2013 debutoval v Lausannské opeře jako Le Mage du Maghreb v Aladinově kouzelné lampě Nina Roty. V roce 2014 se představil v inscenaci Händelovy opery Riccardo Primo, v nastudování Benjamina Lazara pro Mezinárodní Händelův festival v Karlsruhe, vystoupil v Bachových Matoušových pašijích v amsterdamském sále Concertgebouw a v Janových pašijích s Liverpoolskou filharmonií a ztvárnil roli Arganta v Händelově Rinaldovi v Národním divadle v Praze. V této sezoně se účastnil turné v Evropě a USA se soubory Les Arts Florissants, Capriccio Stravagante, Collegium 1704 a dirigenty jako Facundo Agudin, Andreas Spering a Laurence Cummings.

[nggallery id=261]

Diskografie Lisandra Abadie zahrnuje nahrávky Händelovy opery Siroe a Monteverdiho madrigalů, CD s názvem „Hudba pro královnu Caroline“, kompilaci „Airs sérieux et à boire“, nahrávky Pašijí Williama Hayese, Schumanova oratoria Der Rose Pilgerfahrt, Händelovy kantáty Aci, Galatea e Polifemo a kompilaci s názvem „The Tempest“, inspirovanou dramatem W. Shakespeara. K plánům pro nadcházející patří operní inscenace Vivaldiho Arsildy v nastudování Václava Lukse a Maraisovy Alcione pod vedením Jordi Savalla.

LISANDRO ABADIE audio

Georg Friedrich Händel (1685–1759)
Sibilar l´angui d´Aletto, árie Polifema z kantáty Aci, Galatea e Polifemo
Lisandro Abadie a La Risonanza, dir. Fabio Bonizzoni
[audio:http://www.letnislavnosti.cz/wp-content/uploads/2016/04/Abadie_Handel_Sibilar_l_angui_d_Aletto_repriza.mp3|artists=L. Abadie and La Risonanza|titles=Sibilar l´angui d´Aletto]

Georg Friedrich Händel (1685–1759)
Non sempre, non crudele, árie Polifema z kantáty Aci, Galatea e Polifemo
Lisandro Abadie a La Risonanza, dir. Fabio Bonizzoni
[audio:http://www.letnislavnosti.cz/wp-content/uploads/2016/04/Abadie_Handel_Non_sempre_non_crudele.mp3|artists=L. Abadie and La Risonanza|titles=Non sempre, non crudele]

Back to King of Heavens

[:]