CV Raffaella Milanesi

[:cz]

Raffaella Milanesi

Od absolutoria na Národní akademii svaté Cecílie v rodném Římě v roce 1997 se Raffaella Milanesi stala pravidelným hostem na pódiích předních operních domů v Evropě od Amsterdamu přes Bordeaux, Brusel, Lausanne, Lucemburk, Madrid, Montpellier, Paříž, Salamancu, Remeš a Vídeň až po scény jako Teatro La Fenice v Benátkách, Opéra National du Rhin, Grand Théâtre de Genève, milánská La Scala, Teatro di San Carlo v Neapoli, vídeňský Konzerthaus a Drážďanská filharmonie. Vystupovala na celé řadě renomovaných festivalů, jako jsou Festival barokní hudby v Ambronay, Festival de Beaune, Haydnovy slavnosti v Eisenstadtu, Festival staré hudby v Innsbrucku, Händelův festival v Halle a Karlsruhe, Pražské jaro a Musikfestspiele Potsdam Sanssouci.

Raffaella Milanesi

Spolupracovala s význačnými dirigenty a režiséry, jako jsou Rinaldo Alessandrini, Fabio Bonizzoni, Giuliano Carella, Ottavio Dantone, Alessandro de Marchi, Ádám Fischer, Nicola Luisotti, Václav Luks, Andrea Marcon, Enrique Mazzola, Marc Minkowski, Hervé Niquet, Philippe Pierlot, Donato Renzetti, Christophe Rousset, Andreas Spering a David Stern, Christof Loy, Pier Luigi Pizzi, Robert Wilson a Daniele Abbado.

Její diskografie zahrnuje tituly jako La Capricciosa corretta (Cilla) Vicenta Martína y Solera a Salieriho La grotta di Trofonio (Ofelia) s Christophem Roussetem pro společnosti Naïve a Ambroisie; Mozartův Il Re Pastore (Tamiri), Idomeneo (Elettra) a La Clemenza di Tito (Annio) s Adamem Fischerem a Danish Radio Sinfonietta; Händelovy „Italské kantáty“ s Fabiem Bonizzonim a souborem La risonanza (pro Glossu); Haydnův Acide a Galatea (Galatea) (pro BIS records); CD s názvem „Cupido tu vedi“ obsahující Vivaldiho kantáty, ve spolupráci se souborem Accademia Ottoboni (pro Stradivarius); bononciniovský projekt „Messa, Stabat Mater“ s Rinaldem Alessandrinim (pro Naïve); a Gluckova opera Clemenza di Tito s Wernerem Ehrhardtem (pro Harmonia Mundi).

Zpět na Salón korunní princezny

[:en]

Raffaella Milanesi

Since graduating from the Accademia Nazionale di Santa Cecilia in her native Rome in 1997, Raffaella Milanesi has been regular guest at opera houses and concert halls all over Europe, including Amsterdam, Bordeaux, Brussels, Lausanne, Luxembourg, Madrid, Montpellier, Paris, Salamanca, Rennes, Vienna, Teatro La Fenice in Venice, Opéra National du Rhin, Grand Théâtre de Genève, La Scala in Milan, Teatro di San Carlo in Naples, Vienna Konzerthaus, and Dresden Philharmonic. She has appeared at many renowned festivals, including Festival of Baroque Music Ambronay, Festival de Beaune, Haydn Festspiele Eisenstadt, Innsbruck Festival of Early Music, Handel Festival in Halle and Karlsruhe, Prague Spring, and Musikfestspiele Potsdam Sanssouci.

Raffaella Milanesi

She has collaborated with such distinguished conductors as Rinaldo Alessandrini, Fabio Bonizzoni, Giuliano Carella, Ottavio Dantone, Alessandro de Marchi, Ádám Fischer, Nicola Luisotti, Václav Luks, Andrea Marcon, Enrique Mazzola, Marc Minkowski, Hervé Niquet, Philippe Pierlot, Donato Renzetti, Christophe Rousset, Andreas Spering, and David Stern, as well as directors (e.g. Christof Loy, Pier Luigi Pizzi, Robert Wilson, and Daniele Abbado).

Her discography includes titles such as La Capricciosa corretta (Cilla) by Vicente Martín y Soler and Salieri’s La grotta di Trofonio (Ofelia) with Christophe Rousset for Naïve and Ambroisie; Mozart’s Il Re Pastore (Tamiri), Idomeneo (Elettra), and La Clemenza di Tito (Annio) with Adam Fischer and Danish Radio Sinfonietta; Handel’s “Cantate Italiane” with Fabio Bonizzoni and La risonanza (for Glossa); Haydn’s Acide (Galatea) (for BIS records); “Cupido tu vedi” with Vivaldi’s cantatas, with Accademia Ottoboni (for Stradivarius); Bononcini’s “Messa, Stabat Mater” with Rinaldo Alessandrini (for Naïve); and Gluck’s Clemenza di Tito with Werner Ehrhardt (for Harmonia Mundi).

Back to Music for the Crown Princess

[:]