CV Harmonie Universelle

Umělec

Mezinárodní soubor Harmonie Universelle založil Florian Deuter spolu s argentinskou houslistkou Mónicou Waisman v roce 2003, a to s cílem znovuobjevit bohatý a různorodý repertoár hudby 17. a 18. století pro komorní obsazení. Ansámbl se tak vydává na cestu za nespočtem lidských emocí, kterou jsou spolu s rétorickými figurami, živoucím dechem této hudby. Jméno souboru je odvozeno z názvu proslulého traktátu Harmonie Universelle, který v Paříži v letech 1636-7 vydal francouzský matematik a filosof Marin Mersenne (1588-1648), přičemž soubor se snaží dobrat i jeho věcné podstaty; pro Mersenna je základem hudby konsonance, disonance slouží čistě jako ornament. Při stanovování pravidel pro budování melodie klade důraz na vztah hudby a řeči.

Zpět na Violino virtuoso

In 2003, Florian Deuter founded together with Argentine violinist Mónica Waisman the international ensemble Harmonie Universelle to explore the rich and diverse literature of seventeenth- and eighteenth-century for chamber cast. Its distinctive style inviting him on a journey into the myriad of human emotions that, alongside musical rhetoric, are the living breath of the music of this period. The name Harmonie Universelle, derived from the renowned treatise on music (Paris, 1636-7) by the French polymath Marin Mersenne, symbolizes this commitment. For Mersenne (1588-1648), consonance was the foundation of a musical work, dissonance being reserved for purely ornamental functions. In developing rules for the construction of melodies he stressed the relationship of music to rhetoric.

Back to Violino virtuoso