Theatrum sacrum

Theatrum sacrum

Římská oratoria a jejich odlesk za Alpami

Marco Marazzoli, Giacomo Carissimi, Johann Caspar Kerll

CANTUS CÖLLN (Německo) – vokálně-instrumentální soubor
Magdalene Harer, Mechthild Bach, Julia Kirchner – soprán
Alexander Schneider – alt
Hans Jörg Mammel – tenor
Markus Flaig – bas
Albert Brüggen – violoncello
Matthias Müller – lirone
Carsten Lohff – varhany
Konrad Junghänel – umělecký vedoucí

Čtvrtek 18. 7. 2013, 19.30
Pražský hrad
, Španělský sál, Praha 1

 

Koncert se konal za podpory Česko-německého fondu budoucnosti, Goethe Institutu a Ministerstva zahraničních věcí Spolkové republiky Německo a ve spolupráci se Správou Pražského hradu.

Toho červencového večera Španělský sál zářil. A to nejen v očích milovníků hudby, ale na celou Prahu. Vždyť zdroj byl nadobyčej silný! Totiž jas římských oratorií barokních mistrů Marca Marazzoliho, Giacoma Carissimiho a jejich mnichovského následovníka Johanna Caspara Kerlla. Jejich více než důstojným interpretem byl věhlasný německý soubor vokálních sólistů Cantus Cölln s uměleckým vedoucím Konradem Junghänelem. Tak do Prahy na tři týdny vstoupil věčný Řím. Tak byl v pablescích zahájen již 14. ročník Letních slavností staré hudby. A nejen v pablescích, ale také v salvách, neboť v Carissimiho honosném oratoriu Historia di Jephte zní i zvuky bitvy.

 

Marco Marazzoli (cca 1608–1662)
San Tomaso, Oratorio à 5
Per il Giorno di Resurrettione, Oratorio à 6

 

Johann Caspar Kerll (1627–1693)
Exultate corda devota per tre canti e basso continuo
Salve Regina per due canti e basso continuo

 

Johann Rosenmüller (cca 1619–1684)
Mater Jerusalem per tre canti e basso continuo

 

Giacomo Carissimi (1605–1674)
Historia di Jephte, Oratorio à 6

 

Letní slavnosti zahájil Cantus Cölln na Hradě
Opera PLUS, 19. 7. 2013, Vít Dvořák
V Praze se soubor blýskl vedle samotné preciznosti provedení především nevídanou výrazovou expresivitou a emocionální působivostí.

Cantus Cölln na Letních slavnostech staré hudby
www.remy-martin.cz, 23. 7. 2013, Rémy Martin
Výsledek byl dle mého názoru vynikající, přesně takový, jaký s oblibou vyhledávám.

Hudba z věčného Říma v Praze
Lidové noviny, 23. 7. 2013, Helena Havlíková
Soustředění na sezpívanost šestice zpěváků a jejich vokální techniku a do posledního detailu vypracované fráze byly nespornými devízami koncertu.

Letní slavnosti staré hudby
Harmonie 9/2013, Marc Niubò
… pražské vystoupení bylo charakteristické vysokou technickou úrovní, interpretací sledující celek i detail, stejně jako typickou světlou průzračnou barvou ansámblu a citlivého doprovodu, kde posluchači mohli mimo jiné obdivovat i okouzlující zvuk dnes jen zřídka slýchaného lirone.

Za podpory Goethe-Institutu a Ministerstva zahraničních věcí Spolkové republiky Německo.

Goethe Institut Ministerstvo zahraničních věcí Spolkové republiky Německo

Zpět na Program 2013

http://www.letnislavnosti.cz/wp-content/uploads/2013/05/Goethe_institut_web.jpg