Putování Evropou

Barokní baletní představení o čtyřech obrazech Francie:

Krále Slunce

Drama v Anglii

Německá nostalgie

Karneval v Benátkách

 

La Compagnie L´Eventail – taneční soubor (Francie)
Marie-Geneviève Massé – choreografie

Olivier Bériot – kostýmy
Marie-Geneviève Massé
a Jean-Marie Abplanalp – scéna
Carlos Perez –
osvětlení
Collegium 1704 –
hudební soubor
(ČR)
Václav Luks –
umělecký vedoucí

 

Neděle 8. 8. 2010, 20:00 hod.
Divadlo Hybernia, Nám. Republiky, Praha 1

 

Na závěr Letních slavností přenesl šustot hedvábí a vrzání divadelních prken v Domě u Hybernů diváky až na sklonek 18. století. Skvělý taneční soubor La Compagnie l´Eventail z Francie protančil ve zdařilé choreografii Marie-Geneviève Massé barokní Evropou, vycházeje přitom z původních krokových variací. První zastávkou na této pomyslné pouti byla Francie s hudbou André Campry, druhou Anglie v rytmu Henry Purcella, třetí Německo a sonáta Johanna Rosenmüllera. Poslední obraz patřil reji masek ve stylu commedie dell'arte a Antoniu Vivaldimu. Nad krásu kostýmů a originalitu choreografie vystupovala neobyčejná zběhlost tanečníků, kteří strhující kreace předváděli s ladností a přesto silným vnitřním nábojem.

 

Letní slavnosti staré hudby 2010
Michaela Freemanová, Harmonie 9/2010

Festival skončil stejně velkolepě, jako začal ... „Cesta po Evropě“ pobídla diváky k baroknímu baletnímu putování čtyřmi evropskými zeměmi, ...Stejně jako v minulých ročnících Letních slavností staré hudby odcházeli diváci závěrečného  programu po jeho skončení neradi - a zároveň už i v očekávání toho, co jim v příštím roce nabídne dvanáctý festivalový ročník.

 

Když je důležitý i pohyb malíčku
Jana Machalická, Lidové noviny, 10. 8. 2010

Francouzi pojali svou baletní procházku taneční Evropou 18. století s vtipem, lehkostí a technickou bravurou. [...] Také Collegium 1704 Václava Lukse je špičkový soubor evropského renomé a s podobnými projekty má zkušenosti. Jeho doprovod byl citlivý, rytmicky přesný vzhledem ke struktuře choreografií a v neposlední řadě skvěle vyjádřil i jemné odlišnosti stylů.