Chantal Santon-Jeffery Vénus, Céphise, Zaïde

Umělec

Chantal Santon-Jeffery, o níž se díky jejímu „překrásně hladkému a bohatě barevnému hlasu“ (The International Record Review) často hovoří jako o jedné z nejlepších francouzských sopranistek současnosti, ztvárnila celou řadu operních rolí od Mozarta až po současný repertoár. Vedle kritikou vyzdvihovaného podání titulní role v opeře Michela Fourgona Lolo Ferrari se také zaskvěla jako Senta ve Wagnerově Bludném Holanďanu, jako guvernantka v Brittenově Utahování šroubu, v titulní roli Camprovy opery Tancrède nebo v Purcellově Králi Artušovi a Didoně a Aeneasovi.

 

Spolupracovala s mnoha významnými tělesy jako Le Concert Spirituel, Les Talens Lyriques, Le Cercle de l’Harmonie, Les Siècles, Opera Fuoco, Bruselská filharmonie a Hongkongská fi lharmonie. V nedávné době se podílela na produkcích v Théâtre des Champs-Elysées a Salle Pleyel v Paříži, v Královské opeře ve Versailles, v Avignonské opeře a v opeře v Liège. Vystupovala také v Centru BOZAR v Bruselu, ve vídeňském Konzerthausu a dalších. Vášeň pro znovuobjevování klasicistního a romantického francouzského repertoáru ji přivedla k dlouhodobé spolupráci s nadací Bru Zane Foundation, jejímž výsledkem byla četná vystoupení a nahrávky.

 

Mezi četné operní nahrávky Chantal Santon-Jeffery patří Purcellův „King Arthur“ (Concert Spirituel; DVD), „Frédégonde“ Maxe d’Ollona, Duboisova „La Messe Pontificale“ (s Bruselskou fi lharmonií), Sacchiniho „Renaud“ (Les Talens Lyriques), Catelovy „Les Bayadères“ (Musica Florea), Mozartova a Lachnitzova „Les Mystères d’Isis“ a Rameauovy opery „Les fêtes de l’Hymen“ (Le Concert Spirituel), „La Vénitienne“ by Dauvergne a „Le Temple de la Gloire“ (Les Agrémens). Její první recitálová nahrávka, obsahující árie Henryho Purcella a Marca-Antoina Charpentiera, vyšla u společnosti AgOgique. U společnosti Alpha Classics nedávano vyšla nahrávka s oratoriem a operními áriemi Alessandra Stradelly.